czwartek, 28 stycznia 2010

Schaby zawijane nadziewane serem feta i oliwkami

Poziom trudności: średnie
Czas przygotowania: 30 minut przygotowania + 60 minut gotowania
Liczba osób: 4

Składniki:
1/2 kg schabu bez kości
10 dag sera feta
20 zielonych oliwek
1/2 szklanki przecieru pomidorowego (lub 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego)
1/4 szklanki śmietanki
1 łyżka mąki
4 łyżki oleju
sól, pieprz
sznurek lub metalowe szpikulce do mięsa


Sposób przygotowania:
  1. Przygotuj masę: oliwki posiekaj (możesz to zrobić korzystając z blendera) i wymieszaj z serem feta.
  2. Schab pokrój na plastry o szerokości 0,5-1 cm i rozbij tłuczkiem. Posól i popierz z obu stron.
  3. Posmaruj kotlety cienką warstwą masy, ciasno zawiń i zwiąż sznurkiem (lub przekłuj szpikulcem).
  4. Obsmaż z każdej strony na mocno rozgrzanym oleju.
  5. Przełóż mięso do garnka, zalej patelnie szklanką wody, wymieszaj i przelej sos do garnka.
  6. Wlej przecier do sosu i wymieszaj. Duś około godziny, co jakiś czas mieszając.
  7. Zagęść sos: do połowy szklanki zimnej wody wsyp łyżkę mąki i dokładnie wymieszaj. Przelej zawartość szklanki do garnka i zagotuj, ciągle mieszając (aż sos zgęstnieje).
  8. Zestaw garnek z ognia i wlej śmietankę. Wymieszaj.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Witam :)
Twój przepis bardzo mnie zaciekawił. Postanowiłam go zrobić i muszę przyznać, że wyszło naprawdę smaczne danie. Jedyne, do czego mogę mieć zastrzeżenia - to solenie mięsa. Ser feta sam w sobie jest bardzo słony i ja zwyczajnie mięsa nie posoliłam a i tak było słonawe. Ale przepis świetny. Pozdrawiam serdecznie i życzę dalszych kulinarnych sukcesów!

JoJo pisze...

Faktycznie nie trzeba solić:) Ja posoliłam odrobinę i wyszło dobrze, ale powinnam była napisać, żeby uważać, bo łatwo przesadzić. Dziękuję za słuszną uwagę i pozdrawiam!

Prześlij komentarz